Μουσουλμάνοι γονατιστοί
Ο Συμεών Σαββίδης, πνεύμα ανήσυχο και ερευνητικό, πειραματιζόταν συνεχώς σε νέους τρόπους έκφρασης, στηρίζοντας θεωρητικά απόψεις σχετικές με την επεξεργασία του χρωματικού φαινομένου το οποίο αντιλαμβάνεται πάντα σε σχέση με τη φυσιολογία του ανθρώπινου ματιού, δεχόμενος τις συμπληρωματικές συσχετίσεις των χρωμάτων. Στην αρχή σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο της Αθήνας, την οποία εγκατέλειψε ύστερα από δύο χρόνια για να πραγματοποιήσει σπουδές ζωγραφικής στην Ακαδημία του Μονάχου, όπου τελικά παρέμεινε έως το 1925. Επισκέφθηκε αρκετές φορές τη Μικρά Ασία, τόπο καταγωγής του. Οι εμπειρίες του από αυτά τα ταξίδια είναι εμφανείς στα έργα του, τα οποία χαρακτηρίζονται από το ύφος του οριενταλισμού, μιας ευρέως διαδεδομένης κίνησης στην Ευρώπη. Στην ευρεία θεματογραφία του, ηθογραφικές σκηνές, προσωπογραφίες, εσωτερικά και προπαντός εικόνες με ανατολίτικο περιεχόμενο αποδίδονται με τη νεωτερική του αντίληψη, βασισμένη στις θεωρίες που ανέπτυσσε, τόσο στην απόδοση του χρώματος, όσο και τη συνθετική οργάνωση του πίνακα.