Προτομή Ευάγγελου Αβέρωφ-Τοσίτσα
Πήρε μαθήματα σχεδίου και γλυπτικής από τον Α. Σώχο, ύσερα από παρότρυνση του Αναστάσιου Αβέρωφ, ο οποίος υπήρξε ο ευεργέτης του, και στη συνέχεια, την περίοδο 1934-1939, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ κοντά στους Κώστα Δημητριάδη και Μιχάλη Τόμπρο, ενώ μετά το τέλος των σπουδών του, μελέτησε στο Μουσείο των Δελφών την αρχαία γλυπτική. Εξαιτίας της συμμετοχής στο ΚΚΕ και το ΕΑΜ, φυλακίστηκε το 1949 για 13 χρόνια. Στο μακρόχρονο αυτό διάστημα, μοναδική διανοητική απόδραση για τον Κατσικογιάννη αποτέλεσε η ενασχόληση του με την τέχνη. Με μονομανία και ταχύτατους ρυθμούς σχεδιάζει και φιλοτεχνεί γύψινα προπλάσματα, κάποια από τα οποία καταφέρνει να φυγαδεύσει στην Αθήνα. Παρά το γεγονός ότι συχνά επιμένει σε ένα συγκεκριμένο θέμα, η κάθε δημιουργία του κρύβει πληθώρα παραλλαγών και καινούριων πτυχών, με επικρατέστερο ωστόσο τον έντονο αντιεξουσιαστικό χαρακτήρα, συνεπεία των εμπειριών του ως πολιτικού κρατουμένου. Η κλασική παιδεία του αντανακλάται στα έργα αυτά που είναι κατά κύριο λόγο παραστατικά, με χαρακτηριστικό γνώρισμα την πρωτοκαθεδρία του σχεδίου, ακόμα και στα ανάγλυφα. Ο γλύπτης το επιτυγχάνει χαράζοντας βαθιά τα χαρακτηριστικά που θέλει να τονίσει, ενώ αφήνει ανέγγιχτα άλλα τμήματα της επιφάνειας. Ιδιαίτερα στις προτομές, η τεχνική του Κατσικογιάννη έχει ως αποτέλεσμα την έντονη δραματοποίηση της έκφρασης.
Παρά το γεγονός ότι ο Κατσικογιάννης συχνά επιμένει σε ένα συγκεκριμένο θέμα, η κάθε δημιουργία του κρύβει πληθώρα παραλλαγών και καινούριων πτυχών, με επικρατέστερο ωστόσο τον έντονο αντιεξουσιαστικό χαρακτήρα, συνεπεία των εμπειριών του ως πολιτικού κρατουμένου. Η κλασική παιδεία του αντανακλάται στα έργα αυτά που είναι κατά κύριο λόγο παραστατικά, με χαρακτηριστικό γνώρισμα την πρωτοκαθεδρία του σχεδίου, ακόμα και στα ανάγλυφα. Ο γλύπτης το επιτυγχάνει χαράζοντας βαθιά τα χαρακτηριστικά που θέλει να τονίσει, ενώ αφήνει ανέγγιχτα άλλα τμήματα της επιφάνειας. Ιδιαίτερα στις προτομές, η τεχνική του Κατσικογιάννη έχει ως αποτέλεσμα την έντονη δραματοποίηση της έκφρασης.