Χωρίς τίτλο, 1995
Η Ρουμπίνα Σαρελάκου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Αρχικά μαθήτευσε κοντά στους ζωγράφους Π. Σαραφιανό, Ν.Νικολάου και Γ. Μόραλη. Τελείωσε το Εργαστήριο Χαρακτικής της Α.Σ.Κ.Τ. με δάσκαλο το ζωγράφο – χαράκτη Κ.Γραμματόπουλο (1969-1974). Συνέχισε τις σπουδές της στην Ecole des Beaux – Arts στο Παρίσι με δάσκαλο τον G. Dayez (1974-1976). Έχει παρουσιάσει το έργο της σε πολλές ατομικές εκθέσεις καθώς και σε ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Δίδαξε επί πολλά έτη Ελεύθερο Σχέδιο και Χρώμα, στη Σχολή Βακαλό Art and Design. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του «Ομίλου Τέχνης και Φιλοσοφίας», όπου δίδαξε ζωγραφική και χαρακτική.
Το 1980 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το χαρακτικό της έργο, μετά από πρόταση των Ακαδημαϊκών: γλύπτη Γ. Παππά, ζωγράφου Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα και του ιστορικού της Τέχνης Π. Πρεβελάκη. Το 1985 της απονεμήθηκε το Α΄Βραβείο Χαρακτικής, από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Το 1986 τιμήθηκε με το Α΄ ΒραβείοΧαρακτικής του Ιδρύματος Tάκη Τρανούλη. Το 1987 της απονεμήθηκε τιμητική διάκριση στη Διεθνή Biennale Χαρακτικής του Βερολίνου Intergrafik ‘87.
To 2000 φιλοτέχνησε τα σκηνικά για το θεατρικό έργο του Τennesse Williams, Outcry, σε σκηνοθεσία Θόδωρου Γράμψα, στο Νεοελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη. Παράλληλα δημιουργεί βίντεο (Tango. FM Records, 2005 – Πάτμος: ένα άλλο ταξίδι, 2007 – Σειρά βίντεο από την Κρήτη, 2006 – 2009). Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι παντρεμένη με το γλύπτη Κυριάκο Ρόκο και έχουν δυο γιους, το Στέφανο Ρόκο (ζωγράφο) και το Δημήτρη Ρόκο (ζωγράφο).
Από το 2010 διδάσκεται τεχνικές επεξεργασίας μετάλλων και κατασκευή κοσμημάτων με δάσκαλο τον ζωγράφο-κοσμηματοποιό Δημήτρη Νικολαΐδη και τους αργυροχρυσοχόους Λυκούργο Γρυπαίο και Γιάννη Ρουμάνη. Συνεργάζεται με το βιβλιοδέτη Κώστα Μπουντούρη σε ειδικές εφαρμογές παρουσίασης ζωγραφικών έργων, χαρακτικών και χειροποίητων κοσμημάτων.
.
Στο έργο της Σαρελάκου Χωρίς τίτλο, του 1995, οι δυνατότητες της χαλκογραφίας περιορίζουν κάπως αυτή την τόσο δραματική εναλλαγή, όμως εδώ το ενδιαφέρον έχει εστιαστεί περισσότερο στην ακρίβεια της χάραξης και στις ανεπαίσθητες διαβαθμίσεις του φωτός.