Βάρκα με υποζύγια
Ο Γεώργιος Χατζόπουλος, ζωγράφος και συντηρητής της Εθνικής Πινακοθήκης, σπούδασε στην Ακαδημία των Καλών Τεχνών του Μονάχου κοντά στο Νικόλαο Γύζη. Ασχολήθηκε κυρίως με την τοπιογραφία και τη θαλασσογραφία, ακολουθώντας ιμπρεσιονιστικές τάσεις, ενώ υπήρξε από τους πρώτους Έλληνες καλλιτέχνες που εγκατέλειψαν το ατελιέ για να ζωγραφίσουν στο ύπαιθρο. Τέλειος γνώστης της τεχνικής του χρώματος έδωσε σειρά τοπίων με ρεαλιστική χρωματική διάθεση και ενδιαφέρουσα, για την εναλλαγή φωτός και σκιάς, τεχνική.
Στη Βάρκα με υποζύγια μια μαούνα φορτωμένη με ζώα πλέει σε μια ακύμαντη θάλασσα στην επιφάνεια της οποίας διαγράφεται η σκιά του πλοιαρίου, ενώ στο βάθος διακρίνεται η παραλία. Ο διάχυτος γλυκός φωτισμός ενοποιεί ουρανό και θάλασσα, ο ζεστός, χωρίς εξάρσεις, χρωματισμός δίνει λυρικό τόνο στη σύνθεση, ενώ συγχρόνως προσδιορίζει τη χρονική στιγμή, χαράματα ή δειλινό.
Ο Χατζόπουλος είναι τέλειος γνώστης της τεχνικής του χρώματος και μας "δίνει" το τοπίο αυτό, όχι μόνον με μια ευχάριστη ρεαλιστική χρωματική διάθεση αλλά και με μια ενδιαφέρουσα για την εναλλαγή του φωτός και της σκιάς τεχνική, που όμως δεν μπορεί ακόμη να υπαχθεί στον ιμπρεσιονισμό.