Βάζο με τριαντάφυλλα, 1985
Σπούδασε ζωγραφική στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο και για ένα διάστημα εργάστηκε ως σκηνογράφος. Το 1971 ταξίδεψε στην Τεχεράνη για να φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της αυτοκράτειρας Φαράχ, αλλά παρέμεινε εκεί για οκτώ χρόνια, με αποτέλεσμα η τεχνοτροπία του να επηρεαστεί από την περσική τέχνη, όπως διαφαίνεται ιδιαίτερα από την ενασχόλησή του με τη μινιατούρα και τη λεπτομερειακή μικρογραφική επεξεργασία των θεμάτων του. Η ζωγραφική του αποτελεί μια ρεαλιστική, σχεδόν φωτογραφική, άψογα αποδοσμένη απεικόνιση της πραγματικότητας. Στα θέματά του κυριαρχεί η νεκρή φύση αλλά και το τοπίο, χωρίς βέβαια να αρνείται και την απεικόνιση του ανθρωπίνου σώματος, ιδιαίτερα του ανδρικού.
Τα έργα του παρουσιάζουν καθαρότητα και ακρίβεια χρωμάτων καθώς και έναν απαράμιλλο τρόπο χρησιμοποίησης των τόνων και των όγκων της σύνθεσης.
Τα έργα του Μακρουλάκη παρουσιάζουν καθαρότητα και ακρίβεια χρωμάτων καθώς και έναν απαράμιλλο τρόπο χρησιμοποίησης των τόνων και των χρωματικών και αραιωμένων όγκων της σύνθεσης, όπως ακριβώς συμβαίνει με το Βάζο με τριαντάφυλλα, που αποτελεί έξοχο δείγμα της δουλειάς του. Δίνοντας πρωταρχική σημασία στο φωτισμό και ιδιαίτερη βαρύτητα στο ρόλο της σκιάς, ο καλλιτέχνης επιτυγχάνει να αναδημιουργήσει το βάζο με τα τριαντάφυλλα με τόσο θαυμαστή δεξιοτεχνία, που ανάγει το θέμα σε αψεγάδιαστο αρχέτυπο, επιδιώκοντας ηθελημένα μια αποστασιοποίηση από εύκολες προσωπικές συγκινησιακές ερμηνείες.