Ήτανε pop, γι' αυτό τη σκότωσε, 2002
Ο Χρήστος Χαρίσης σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο εργαστήριο του Δημοσθένη Κοκκινίδη. Από το 2004 διδάσκει στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ενώ το 2010 εκλέχτηκε επίκουρος καθηγητής στο ίδιο τμήμα. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εργαστεί ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.
"Ήτανε pop, γι' αυτό τη σκότωσε" είναι το χιουμοριστικό εικαστικό σχόλιο του Χαρίση για το θρύλο της κυρα-Φροσύνης. Αντλώντας από τα μορφολογικά και εννοιολογικά στοιχεία της αμερικανικής Pop Art της δεκαετίας του 1950 και του 1960, δημιουργεί ένα έργο για το οποίο δανείζεται στοιχεία, που τα μεταλλάσσει σε προσωπική έκφραση. Ένα αυτούσιο πλαστικό τραπεζομάντιλο, στο πάνω μέρος λουλουδιαστό, με πορτοκαλιά λουλούδια και πράσινα φύλλα και στο κάτω μέρος μπλε σκούρο, φωτεινό σαν τη λίμνη των Ιωαννίνων. Πάνω στη βάση αυτή τοποθετεί κάθετα ένα γυμνό γυναικείο σώμα, με το κεφάλι βουτηγμένο στο νερό, δημιουργώντας ομόκεντρους κύκους και πιτσιλιές στη στάθμη του νερού. Το γραφιστικό αυτό στοιχείο προέρχεται από καρτουνίστικα στοιχεία και από απευθείας αναφορές σε έργα pop.
O Hπειρώτης Χαρίσης βάλθηκε να παίξει με την ιστορία της τέχνης, κλείνοντάς το μάτι των θεατών με διάφορους καλλιτέχνες-σταθμούς. Η ενσωματωμένη γυναικεία φιγούρα στα λουλουδάκια είναι σαν να βγαίνει από πίνακα του Gustav Klimt, ενώ το γυναικείο γυμνό θυμίζει έργα του Egon Schiele.
To έργο κατασκευάστηκε από βαμμένο φελλό ειδικά για την έκθεση "Διαγράφοντας το σήμερα, το αύριο, το χθες, αφιέρωμα στο νομό Ιωαννίνων", της Πινακοθήκης Αβέρωφ, το 2002.