Νέες με ποδήλατα, 1994
Μετά τις σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1948-1956) και στη συνέχεια στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας και πολλά ταξίδια στην Ευρώπη, εγκαταστάθηκε στο χωριό του τους Αγίους Θεοδώρους της Μαγνησίας. Ο Κοντογιάννης, ως ζωγράφος της εποχής του, ζει έντονα το μεταπολεμικό προβληματισμό που οδήγησε στην απομορφοποίηση του αντικειμένου, αποδίδοντας την πραγματικότητα στην πιο καθολική και ευρεία έννοιά της, μέσα από την αυθόρμητη και ελεύθερη έκφραση, όπως τη δίδαξε ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός. Καταργώντας παραδοσιακές αισθητικές αξίες, η ίδια η πράξη της δημιουργίας οδηγεί σε μια ζωγραφική χρώματος και φόρμας έντονη, εκρηκτική, δραματική. Ωστόσο, η ανθρωπιστική ιδεολογία του –την οποία απέκτησε μέσα από μια βαθιά κλασική παιδεία και την οποία ενσυνείδητα αναζήτησε στην αναγεννησιακή Φλωρεντία– δεν του επέτρεψε να απομακρυνθεί από την αναγνωρίσιμη πραγματικότητα και την αλήθεια της. Δεν αφήνεται στη ρευστοποίηση του χρώματος, με αποτέλεσμα η μορφή να διαχέεται στο χώρο, αλλά με το χρώμα οργανώνει την επιφάνεια και τη φόρμα, υποτάσσοντάς την σε μια εσωτερική δομή.