Πόλεμος '40, από τη σειρά Σχόλια-Δρώμενα, 1985
Η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική ξεκίνησε με τη μαθητεία του κοντά στο Στέφανο Αλμαλιώτη ο οποίος, κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, του δίδαξε την τεχνική της γιγαντοαφίσας. Μετά τον Β´ Παγκόσμιο πόλεμο σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ, στη συνέχεια ζωγραφική και χαρακτική στην École des Beaux Arts στο Παρίσι και χαρακτική και γραφικές τέχνες σε ελεύθερες ακαδημίες. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, επιδόθηκε συστηματικά στη φιλοτέχνηση γιγαντοαφίσας, μια ασχολία στην οποία διακρίθηκε και που υπήρξε προσωπικό του πρωτοποριακό επίτευγμα, ενώ έγραψε δοκίμια όπου φαίνεται το πάθος του για την τέχνη. Παράλληλα, σωστά τοποθετημένος στο πνεύμα του μοντερνισμού, ασχολήθηκε με μια κοινωνική και με κριτική αντίληψη παραστατική ζωγραφική, απεικονίζοντας τον πραγματικό του κόσμο σε σχέδια, μακέτες, υδατογραφίες, λάδια, σινικές και γκουάς. Παρουσίασε τα έργα του σε σειρές από πίνακες με κοινό αντικείμενο απεικονίσεις που σχολιάζουν δεδομένο θέμα.
Ο Βακιρτζής παρουσίασε τα έργα του σε σειρές από πίνακες με κοινό αντικείμενο απεικονίσεις που σχολιάζουν δεδομένο θέμα. Μια από αυτές τις σειρές είναι η «Σχόλια-Δρώμενα», στην οποία ανήκει και ο πίνακας Πόλεμος ’40, ο οποίος συμπυκνώνει όλη την ουσία του Αλβανικού έπους. Οι νικηφόρες μάχες, η μεταφορά εφοδίων στους μαχητές, αλλά και η επιστροφή του στρατιώτη στην οικογένεια και το αγκάλιασμα του παιδιού του, συνωθούνται στην επιφάνεια του έργου, σε μια προσπάθεια του καλλιτέχνη να ανακαλέσει στη μνήμη όλα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια του πολέμου. Η “συναναστροφή” με το χθες, η αφομοίωση του ιστορικού υλικού, που από ντοκουμέντο γίνεται ζωγραφική με ευαισθησία και συγκίνηση, λειτουργεί μέσα από την παράθεση στοιχείων ιστορικής μνήμης και αναγωγής σε μια πραγματικότητα ζώσα, αφού ο Βακιρτζής, στρατευμένος καλλιτέχνης, δεν σταματά να σχολιάζει πολέμους, συρράξεις, καταστροφές. Και μέσα σ’ αυτή την ατέλειωτη δράση ενός ετερόκλητου πλήθους, μεμονωμένες μορφές ξεχωρίζουν, ξένες μεταξύ τους, σε ένα “μονόλογο”, που εκφράζει, όπως ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφέρει σε αυτοβιογραφικά γραπτά του, «μονάδες και ομάδες, όλοι μαζί και ξένοι».