Σπίτι σε χωριό
Ο Δήμος Μπραέσσας σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα (1903-1909), όταν ακόμη στη διδασκαλία κυριαρχούσε η ακαδημαϊκή αντίληψη των εκπροσώπων της Σχολής του Μονάχου. Ωστόσο, γρήγορα στράφηκε σε μια υπαιθριστική ζωγραφική, όπου κυριαρχεί το πλούσιο, πυκνό, παχύρρευστο χρώμα το οποίο ο ζωγράφος αποδίδει με λαμπερούς, φωτεινούς τόνους. Φαίνεται ότι η συναναστροφή του με καλλιτέχνες (όπως ο Στέλιος Μηλιάδης, ο Γεώργιος Κοσμαδόπουλος, ο Περικλής Βυζάντιος) που είχαν ενστερνιστεί τις επιδράσεις του γαλλικού ιμπρεσιονισμού επηρέασε το Μπραέσσα, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει τη ζωγραφική του εργαστηρίου και να βγει στο ύπαιθρο.
Το Σπίτι στο χωριό απεικονίζει την ατμόσφαιρα μιας αγροτικής κατοικίας, όπως γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά. Ολόκληρος ο πίνακας –το απλό σπίτι με την αυτοσχέδια πέργκολα, οι άνθρωποι που κάθονται στη σκιά της, οι δύο μικρές ομάδες που βρίσκονται δεξιά και αριστερά–είναι φιλοτεχνημένος με εμφανή ιμπρεσιονιστική διάθεση, αφού δεν είναι μόνο το ξάνοιγμα της χρωματικής κλίμακας που το χαρακτηρίζει αλλά και μια αφαιρετική απλούστευση στην απόδοση των σχημάτων.