Στον αχυρώνα, 1867
Σπούδασε στην Accademia di San Luca. Στη ζωγραφική του αντλεί θέματα από την καθημερινή ζωή, τύπους του λαού και τοπία. Τεχνοτροπικά ακολουθεί την ιταλική ακαδημαϊκή παράδοση. Δημοσίευσε άρθρα καλλιτεχνικού περιεχομένου και έκανε μεταφράσεις.
Εκτός από τη συστηματική ενασχόληση του Σπυρίδωνα Πελεκάση με την αγιογραφία, η επίδοσή του σε ποικιλία ζωγραφικών θεμάτων αποδεικνύει τον πλούτο των εμπειριών που αποκόμισε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Φλωρεντία και τη Ρώμη, πριν από την οριστική εγκατάστασή του στη γενέτειρά του Ζάκυνθο.
Στον Αχυρώνα όχι μόνο η ελευθερία της ζωγραφικής, η επιτυχημένη δομή της εικόνας και οι χρωματικοί συνδυασμοί, αλλά και ο τρόπος χρησιμοποίησης του φωτός και των χρωμάτων για την απόδοση της σκιάς, μαρτυρούν το χάρισμα του καλλιτέχνη να προσφέρει απλές “νατουραλιστικές” σκηνές σε μια προσεγμένη απεικόνιση ενός αχυρώνα.
Το έργο αυτό είναι πιθανώς έργο από τη νιότη του Πελεκάση, πριν ακόμη αφοσιωθεί στην αγιογραφία.