Βοσκός με κατσίκια, 1932-1933
Μοιράζοντας, στην αρχή του 20ού αιώνα και για τρεις τουλάχιστον δεκαετίες, το χρόνο του, ανάμεσα σε Αθήνα και Παρίσι, ο Λυκούργος Κογεβίνας υπήρξε από τους πρώτους Έλληνες καλλιτέχνες που αντιλήφθηκαν τη σημασία των κοσμογονικών αλλαγών που συντελούνταν στην τέχνη και τη σημασία που θα μπορούσαν να έχουν στην εξέλιξη της ελληνικής τέχνης. Παρόλο που ο ίδιος δεν προχωρεί σε τολμηρές λύσεις, πρωτοστατεί στην ίδρυση της Ομάδας «Τέχνη» το 1917, η οποία αντιπροσώπευε ό,τι πιο πρωτοποριακό υπήρχε στον εικαστικό χώρο. Ο Κογεβίνας υπήρξε ο πρώτος Έλληνας καλλιτέχνης που ασχολήθηκε με τη χαρακτική, τεχνική που τον κέρδισε τελικά, εγκαταλείποντας σταδιακά τη ζωγραφική. Η μακρά παραμονή του στο Παρίσι και οι επιδράσεις της γαλλικής ζωγραφικής είναι εμφανείς, παρά τον ήπιο χαρακτήρα που παίρνουν στο έργο του.
Εικόνα από τις περιηγήσεις του Κογεβίνα με το αυτοκίνητο σε όλη την Ελλάδα αποτελεί η χαλκογραφία Βοσκός με κατσίκια της περιόδου 1932-1933. Η σύμπτωση της συνύπαρξης τόσων πολλών διαφορετικών στοιχείων, όπως ο βοσκός, το αρχαίο τείχος και το τοπίο, ήταν οπωσδήποτε η αφορμή που τράβηξε την προσοχή του καλλιτέχνη να φωτογραφίσει τη σκηνή και στη συνέχεια να φιλοτεχνήσει το χαρακτικό. Όπως είναι γνωστό, ο Κογεβίνας χρησιμοποιούσε κυρίως τη φωτογραφία και ελάχιστα το σχέδιο για την αποτύπωση μιας στιγμιαίας εντύπωσης.