Γυμνό, 1936-37
Ο Αλέξανδρος Κορογιαννάκης, με σπουδές ζωγραφικής (1924-1929), ήταν αυτοδίδακτος στη χαρακτική. Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητές τους Νικόλαο Λύτρα, Δ. Γερανιώτη, Ε. Θωμόπουλο και Γ. Ιακωβίδη από το 1924 έως το 1929. Με την ξυλογραφία αρχίζει να ασχολείται μόνος του από το 1936. Σαν υπάλληλος της Τράπεζας της Ελλάδος πήγε για μετεκπαίδευση στη Βιέννη, όπου έμαθε τις τεχνικές της χαλκογραφίας. Εργάστηκε στο ΄Ιδρυμα Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών της Τράπεζας της Ελλάδος, χαράζοντας χαρτονομίσματα από το 1939 έως το 1966. Εργάστηκε επίσης σε εφημερίδες και περιοδικά ως σκιτσογράφος και εικονογράφησε πολλά βιβλία. Η χαρακτική του Κορογιαννάκη δεν απομακρύνεται πολύ από τον αντικειμενικό ρεαλισμό, επιλέγει θέματα από την καθημερινή ζωή και τη μυθολογία, ενώ συχνά μεταφέρει σε χαρακτικά σπουδαία ζωγραφικά έργα.
Το Γυμνό, που πρέπει να χρονολογηθεί γύρω στο 1936-1937, αποτελεί μια από τις πρώτες απόπειρες χαρακτικής του Κορογιαννάκη. Σε αυτό συντελούν δύο πράγματα, πρώτα η χρήση της τεχνικής του λινόλεουμ που σαν επιφάνεια είναι ευκολότερη να χαραχθεί, και δεύτερο, η απόδοση του γυμνού με ζωγραφικό τρόπο περισσότερο. Γίνεται εδώ χρήση της ώχρας και του καφέ για το σκιοφωτισμό, ενώ η γράμμωση γίνεται άτολμα και με μεγάλη προσοχή.