Αμπέλι σε διάφορες εποχές, 2019
Ο Γιάννης Αδαμάκος είναι ο maître της λυρικής, εξπρεσιονιστικής, χειρονομιακής αφαίρεσης. Ο καλλιτέχνης, στα πρώτα του έργα, με αφετηρία το ανθρώπινο σώμα και τις έντονες παραμορφωτικές επεμβάσεις στις μορφές, φτάνει σε ένα προσωπικό ιδίωμα εξπρεσιονισμού, για να περάσει σταδιακά με μια αφαιρετική διαδικασία σε μια σχεδόν μονοχρωματική, εσωτερική ζωγραφική αποτύπωσης υπαινικτικών, φευγαλέων εντυπώσεων. Κατά καιρούς τον έχουν συναρπάσει καλλιτέχνες, όπως ο Van Gogh, Monet, Turner, Rothko, Pollock, με το έργο των οποίων έχει βρεθεί σε ανοιχτό, ειλικρινή διάλογο. Η εντελώς προσωπική δημιουργία του τοποθετείται στην εξέλιξη εμπειριών και νεωτερισμών, κινημάτων, όπως η action painting, το informel, ο τασισμός, ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός.
Ο Αδαμάκος στο έργο αυτό αποδίδει μία αφηρημένη τοπιογραφία ενός αμπελώνα, με τις γραμμώσεις τις σειρές και τα στηρίγματα. Στα διαφορετικά έργα αποτυπώνει νοητά, την εξέλιξη των αμπελιών από την φύτευση, την ανάπτυξη, την δημιουργία των τσαμπιών, την ωρίμανση των σταφυλιών, την φθορά τους και όλο τον κύκλο της ζωής τους, μέσα από μία αφηρημένη σύνθεση και διάταξη. Η αφαιρετική και η αφηρημένη σύνθεση, σε συνδυασμό με την έντονη υλικότητα του χρώματός, μαζί με την εμμονή του, στην μονοχρωματική ανάπτυξη και στην απόδοση μιας ιδιαίτερης τονικότητας αποτελούν τις αρετές των ζωγραφικών του έργων. Στα συγκεκριμένα έργα για να αποδώσει τις γραμμώσεις των αμπελιών, προσθέτει στην τεχνική του έντονα γδαρσίματα στην επιφάνεια του ξύλου, ξύνοντας με γυαλί. Έτσι οπτικά ως εικόνα, τα γδαρσίματα αφαιρώντας την ζωγραφική πάστα, μοιάζουν σαν κλαράκια της κληματαριάς. Η ιδέα της βίαιης αποκόλλησης του χρώματος, προφανώς δημιουργείται λόγω της χρήσης της ξύλινης βάσης. Το έργο δημιουργήθηκε ειδικά για την έκθεση "Τόποι δημιουργίας, αφιέρωμα στο Μέτσοβο", που πραγματοποίησε η Πινακοθήκη Αβέρωφ το 2019.