Το χωριό Τράπεζα Αιγιαλείας, π. 1905-1910
Σπούδασε στην Ιταλία και επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τη ζωγραφική του G. Segantini. Παραγωγικότατος ζωγράφος που επί 70 και πλέον χρόνια ζωγράφιζε όψεις του ελληνικού τοπίου και θέματα από τον αγροτικό βίο. Ο Επαμεινώνδας Θωμόπουλος άφησε πλούσιο έργο, που κινείται στις προεκτάσεις του ιμπρεσιονισμού και ιδιαίτερα του ιταλικού πουαντιγισμού. Τον τελευταίο τον γνώρισε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην περίφημη Σχολή της Νάπολης, αλλά και στη Ρώμη και στη Βενετία, δημιουργώντας μια προσωπική μανιέρα με έντονο το διακοσμητικό στοιχείο.
Η Τράπεζα της Αιγιαλείας πρέπει να φιλοτεχνήθηκε τα πρώτα χρόνια μετά την επιστροφή του από την Ιταλία το 1903 και την εγκατάστασή του στο Διακοφτό της Αιγιαλείας προκειμένου να ζωγραφίζει στο ύπαιθρο, καθώς πίστευε ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούσε να συλλάβει το άπλετο ελληνικό φως. Μέσα στο πλαίσιο όμως του προβληματισμού των αρχών του 20ού αιώνα για ελληνικότητα και εθνική αυτογνωσία, και πιστεύοντας ότι η ζωγραφική δεν πρέπει να περιορίζεται στην απόδοση του ελληνικού τοπίου αλλά συγχρόνως να συνιστά ύμνο της ελληνικής ζωής, ο Θωμόπουλος εμπλουτίζει τις τοπιογραφίες του με γραφικές ειδυλλιακές σκηνές από την αγροτική ζωή. Γι’ αυτό χαρακτηρίστηκε από τους σύγχρονούς του κριτικούς ως ο «κατεξοχήν Έλλην ζωγράφος».