Σπιτάκι, π. 1930-1935
Σπούδασε στην Ιταλία και επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τη ζωγραφική του G. Segantini. Παραγωγικότατος ζωγράφος που επί 70 και πλέον χρόνια ζωγράφιζε όψεις του ελληνικού τοπίου και θέματα από τον αγροτικό βίο. Ο Επαμεινώνδας Θωμόπουλος άφησε πλούσιο έργο, που κινείται στις προεκτάσεις του ιμπρεσιονισμού και ιδιαίτερα του ιταλικού πουαντιγισμού. Τον τελευταίο τον γνώρισε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην περίφημη Σχολή της Νάπολης, αλλά και στη Ρώμη και στη Βενετία, δημιουργώντας μια προσωπική μανιέρα με έντονο το διακοσμητικό στοιχείο.
Στο Σπιτάκι, παρόλο που δεν απεικονίζονται πρόσωπα, τα σκεπάσματα στο παράθυρο και τα κατοικίδια στην αυλή μαρτυρούν τη ζωή στη μικρή αγροικία. Πρέπει, όμως, να επισημάνουμε ότι ο προβληματισμός αυτός του Θωμόπουλου εξαντλήθηκε σε καθαρά ανεκδοτολογικά στοιχεία μέσα σ’ ένα βουκολικό περιβάλλον, όπου ο καθυστερημένος νεοϊμπρεσιονισμός και η μαζική παραγωγή των τελευταίων χρόνων οδήγησαν τη ζωγραφική του μάλλον σε τυποποίηση.